Ahad, 20 September 2009

Ramadhan Berakhir Syawal Menjelang Tiba



Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin buat semua. Sayu rasa dihati meninggalkan ramadhan dan mungkinkah kita akan bertemu lagi ramadhan akan datang. Semoga ramadhan yang dah berlalu dapat meningkatkan keimanan dan ketaqwaan kita kepada Allah S.W.T. Tak lupa juga untuk kita beristiqamah dalam melakukan ibadah seperti mana di bulan ramadhan.

Kemeriahan menyambut raya tidak asing lagi buat semua umat islam dengan hidangan kuih muih dan makanan yang pelbagai seperti lemang, ketupat, rendang, lontong dan sebagainya.Walaupun jauh disudut hati merindui keluarga di kampung halaman. Buat kali ke-2 nya saya beraya di perantauan, InsyaAllah panjang umur dan murah rezki dapatlah saya beraya bersama keluarga di Malaysia tahun hadapan. Walaupun bejauhan dengan keluarga, namun sahabat seperjuangan masih setia untuk bersama-sama menceriakan suasana, Terima kasih Semua.. Kalianlah keluarga dan saudara-mara saya di Jordan ni.

Pelbagai juadah yang disediakan dan tak kurang juga yang membuat rumah terbuka. Semoga Allah murahkan rezki kita semua dah memberkati usaha kita ini. Ziarah-menziarahi sesama umat islam disamping bermohon maaf. Lepas ini jangan lupa puasa 6 pula yerr... Niatkanlah setiap apa yang kita buat adalah kerana Allah Ta'ala, InsyaAllah semuanya akan mudah dan tenang. Dalam kegembiraan ada diselit kedukaan dengan musibah-musibah yang datang. Ya Allah kuatkanlah hati-hati kami dalam menempuhi ujian-Mu ini ya Allah. Semoga dengan apa yang berlaku dapat menyedarkan dan mengingatkan kita dari kealpaan dunia yang fana ini.

Buat akhirnya, jadikanlah syawal kali ini yang bermakna buat kita semua.


Eid Mubarrak, kullu am wa antum bil khoir, taqabbalallahu minkum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan