Ahad, 14 Jun 2009

Kalimah Syukur Dipanjatkan

بسم الله الرحمن الرحيم

بلغ عنى ولو أية

ُErtinya: Sampaikanlah daripadaku walaupun satu ayat.

Berdasarkan hadis diatas, membuatkan saya terpanggil untuk mencoret blog ini dengan kekuatan ilahi akan ku perjuangkan jihad ilmu dan akan meneruskan perjuangan Nabi Muhammad S.A.W dalam menegakkan agama islam. Alhamdulillah saya diberi kekuatan untuk bersama-sama berkongsi ilmu di dalam blog saya wadahnurani. Kekuatan itu sebenarnya tak perlu ditunggu tetapi harus dibina , syukur saya ke hadrat ilahi dengan limpah kurnianya maka terbinalah blog ini.

Tak lupa juga saya ucapkan ribuan terima kasih buat sahabat-sahabat saya yang banyak memberi sokongan untuk mengukir blog ini. Sama-samalah kita mengambil intifadah dengan perisian yang ada agar boleh dijadikan medan ilmu yang akan memantapkan dan memperluashan lagi pengetahuan, disamping bertukar-tukar pandangan antara satu sama lain.
Ilmu itu akan berkembang jika kita sampaikan dan semakin kita mencari ilmu semakin banyak sebenarnya yang kita belum tahu, jadi sama-samalahlah kita memanfaatkan ilmu yang kita ada.

Diharapkan pembaca semua terhibur dan dapat mengambil manfaat dengan sebaiknya. Kita manusia biasa sebenarnya adalah sama sahaja, yang membezakan kita adalah ilmu yang dimanfaat. Dengan ini marilah kita pertingkatkan ilmu dan koreksi diri kita hiasi peribadi menuju redha ilahi. Sesungguhnya usaha yang kecil ini akan mendatangkan manfaat yang besar di masa hadapan.

"Fikiran hanya akan tumbuh jika dipergunakan dan akan surut jika dibiarkan menganggur", kata-kata ini jelas memberi makna kepada kita bahawa perlunya kita menggunakan nikmat akal fikiran dengan sebaiknya dan tidak mensia-siakannya.

Akhir kalam, Semoga diberkati Tuhan.AMEEN YA RABB




Tiada ulasan:

Catat Ulasan