Jumaat, 19 Mac 2010

Salam Imtihan

Slm Peperiksaan buat shbt-shbt perjuanganku di bumi Jordan. Peperiksaan yang akan menyusul ini merupakan langkah pertama kita sebelum menjd graduan Universiti Yarmouk, Jordan dalam bidang Syariah, Ekonomi dan Parbankan Islam. Teruskan perjuangn hingga smpi ke grsn penamat namun tidak bermksd terhenti sampai di sini shj jihad ilmu kita tetapi prlu ditrskan kerana ilmu Allah itu sgt luas, bljrlah hgga ke hjg nyawa sekl pun kita tetap memperjuangkan ilmu Allah dlm mngkkan Syiar Islam.

Ujian Allah buat hambanya utk menguji dan mengukur sejauh mana keimanan dan ketaqwaan kita kepadaNya. Begitu juga dalam diri seorg pelajar yang perlu mengambil peperiksaan utk mengukur sejauh mn kefhmn dan kepandaian pljr itu sendr. Maka berusaha gigih dan bertawakkallah dlm mnmpuh ujian yang mendatang. Janganlah mensia-siakan waktu bljr ini dengan perkr yang tdk sepatutnya dan gunakanlah peluang yang ada sebaiknya.

Yakinlah pada diri yg kita mampu lakukan yg terbaik kerana kita adalah insan yang terpilih, maka sahutlah cbrn ini dengan bijaksana. Usaha dan trs berush utk mencapainya, dan jgn mudah menyerah kalah dlm perjuangan ini. Untuk akhirnya tawakkallah kepada Allah dengan perbykkan doa. Sesungguhnya perancangan Allah adalah terbaik buat kita. Kadang2 Allah lambat makbulkan doa kita kerana dia merancang sesuatu yg lbh baik dan Dia menginginkan hambanya trs berdoa dan rintihan dr hambanya yg seringkali alpa dan leka dengan dunia yang fana ini.

Untuk Akhirnya, Slmt berjuang wahai sahabat....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan