Ahad, 25 Oktober 2009

Kuku Panjang...

KUKU PAJANG.

Dikatakan bahawa menyimpan sebatangg jari kuku yang panjang dosanya sama seperti memelihara sekandang babi. Jika semua jejari kita menyimpan kuku yang panjang, bayangkan dosa yang telah kita tanggung untuk semua bbi-babi tersebut. Potonglah kuku anda……………

Kebenaran yang tersingkap

Jangan simpan kuku panjang walaupun hanya 1 mm ataupun hanya jari kelingking.

Bagi orang Islam, adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa pun alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh @ degil dan suka melepak sebab beri makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, membuat cekodok pisang, menguli tepung, dan sebagainya. Apa ilmu pun yang diajar tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala anak-anak mereka.

Mengenai tabiat yang berkuku panjang inilah yang membuatkan orang malayu mundur dan tidak Berjaya. Syarikat Melayu yang bankrap dan rugi teruk adalah kerana mempunyai pekerja dan pemilik yang berkuku panjang.

Untuk yang bujang beringatlah, kalau hendak cari pasangan dan hendak anak yang pandai dan mendengar kata, pilihlah wanita @ lelaki yang sentiasa berkuku pendek.

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan